fredag 15 november 2013

Bostadsrättsägare!

Idag var det då dags för det stora steget...att bli bostadsrättsägare alldeles själv! Vid nio var det besiktning av städning m.m. och sen blev det träff på banken med mäklare och bankman. Efter åtskilliga underskrifter och lite prat, var så bankkontot nästan tomt. Lite skrämmande är det allt att stå på egna darriga ben! ;)

Efter övertagandet åkte jag tillsammans med mor och far för att visa mitt lilla ställe. De tycker det är fint, precis som jag, men inser också att det är mycket jobb. Till sommaren ska jag ta itu med utsidan och allra först får det bli byte av staketet mellan grannen och mej. Idag skulle jag nämligen visa pappa att virket var rätt så ruttet och bara sådär ramlade halva staketet in till grannen. Inte börjar jag med att göra något gott intryck på grannarna inte! Får väl verkligen hoppas att han är en positivt tänkande man som tycker som jag, att ett litet staket är väl ingenting....!;)

Trots en tillfällig svacka i ekonomin kan jag med hjälp av två trevliga sponsorer sätta igång med renoveringen inomhus av mitt nya, alldeles egna lilla paradis så fort jag blir långledig. Men först väntar tre spännande nätter på landsbygden i Nyköpings kommun tillsammans med Tina på nattpatrullen.

Ha en bra helg allihopa!! Kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar