tisdag 31 december 2013

Ett nytt år!

Här har det arbetats både med lön och utan, eller lön för mödan får man väl oftast på något sätt om än inte i pengar. Renoveringen går framåt med mycket möda och stort besvär. När den nymålade tapeten i hallen började släppa från väggen och målarfärgstråget åkte i golvet med en smäll drabbade den stora misströstan mej. Ja, ärligt talat gjorde jag nästan som Ove i boken. Virade lampsladden från min fina bygglampa i hallen runt halsen och tog fram pallen. Dock var jag alldeles för orolig för att allt skulle lyckas, så jag avbröt projektet rätt snabbt. Jag har ju så mycket spännande att se fram emot, så istället kastade jag trasor och penslar för några timmar och tog en riktig peppa dej själv kväll.

Jag hängde upp den nu färdigmålade spegeln på den skapligt färdiga väggen i hallen. Jag fällde ihop mitt tillfällig köksbord till det slagbord det är och placerade det vid sidan om spegeln. På andra sidan ställde jag en av de gamla pinnstolarna. Jag pyntade bordet med lin och de få ljusstakar jag har i lyan. Jag tände ljusen, hällde upp ett glas vin och satte mej ner för att betrakta och det kommer att bli så fint så. Energin kom tillbaka som genom ett trollslag!! :) Nästa dag satt tapeterna där dom skulle och penseln åkte fram igen och snart är det klart i hallen!! Nu är det bara ett nytt köksbord som fattas, så det vackra slagbordet kan förvandlas till pynt i min hall. :)

Och så idag då är det nyårsafton igen. Jag har haft en trevlig dag med besök av mamma, pappa och morbror och moster, som var nyfikna på min lilla lya. Sen blev det trevlig stadsvandring i stan tillsammans med flera hundra andra och så Elin innan jag skjutsade henne och Niklas vidare till partaj. Till kvällen hade jag flera inbjudningar, men jag valde att vara själv för lite eftertanke. Ett nytt år är alltid speciellt. Du har stora förväntningar och hoppas och tror att nästa år ska bli bättre än det förra om du haft det jobbigt, eller ännu lite bättre om du redan haft det bra.

I år är det verkligen ett nytt år för mej! Min före detta man och jag träffades redan som tonåringar och jag har bott själv i bara några veckor i mitt vuxna liv. Nu, nu ska det bli så himla skönt att rå sej själv!

Nu några bilder från vandringen....gycklargruppen Kålrot bjöd på eldslukarshow! STOR NYÅRSKRAM TILL ER OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar