fredag 20 december 2013

Fredagkväll på Trangången!

Sitter här på Trangången och myser med ett glas vin. För en stund sen provade jag att tända min nya installation i kökstaket, en ljuskrona jag köpte på loppis för 55 kronor. Blev bra faktiskt! Bilden jag tog blev mindre bra men kanske att den får avsluta inlägget ändå!

Annars händer det mycket omkring mej och det är roligt. Igår kväll blev jag bjuden på middag hos mamma och pappa. Den här gången blev det fetaostbiffar med klyftpotatis och tzatsiki. Mätt och belåten hade jag nog tänkt övernatta i huset, men det kändes inte alls bra så jag stoppade morgonrocken i en påse och cyklade dom 6,8 km till Trangången istället. Här sov jag som en stock och njöt väldeliga av att krypa i morgonrocken i morse.

Idag har det blivit lite nytta och lite nöje. Nyttan var målning och slipning i sovrummet som nu ska renoveras. Skönt att få det gjort innan jag flyttar in på riktigt tänker jag. På eftermiddagen blev det julfika hos min mormor som fyllde nittio i september. Tänk om jag får leva lika länge...då har jag faktiskt bara levt drygt halva mitt liv än så länge. Härlig tanke tycker jag!
Och sen imorgon då! Då blir det nog bara nöje! Först på kalas hos brorsan och hans familj och sen vidare till en gammal jobbarkompis som är i precis samma situation som mej. Det kommer nog bli en hel del prat kan jag tro! :)

Nä, nog om mej! Nu vill jag avsluta med att önska er en skön helg och fjärde advent! Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar