torsdag 19 december 2013

Slim and fit!

Det här med att flytta till andra sidan sta´n tränar upp mej. I tisdags cyklade jag till huset och kollade till det och på hemvägen besökte jag chefen på brandstationen. Sen blev det ett stopp i centrum för att köpa dom sista klapparna till julklappsspelet. Dryga milen på cykel! På eftermiddagen skulle så Hanna komma och hämta mej med bilen så vi kunde hämta hem dator´n. Onödigt att åka en extra bit för att hämta mej tyckte jag så istället blev det en promenad på knappa timmen till City Gross där både hon och bilen fanns. Faktiskt riktigt skönt när man har så gott om tid som jag har på långledigheten! :)

Idag ska jag i varje fall låna bilen en stund för att handla hem lite jul till huset. Min före detta kommer hem över jul och ska bo i huset och han vill säkert ha en öl eller två under helgen. Yngsta dotter´n Elin och hennes sambo kommer från Thailand på julaftonsmorgon och vill säkert ha lite julskinka till frukosten och möjligtvis en liten öl också. Ja inte till frukosten då förstås!

Men först en cykeltur till bilen......jag är nog en av få personer som är glad att julen inte verkar bli vit i år! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar