torsdag 9 januari 2014

Redan torsdag

Tvättiden igår blev flyttad till fredagkväll istället. Jag fick ett trevligare erbjudande om lunch på stan med en god vän, som jag bara inte kunde tacka nej till. Det blev en trevlig dag på stan med lunch på Sandy´s och lite shopping. Vi hann också bestämma datum för en riktig tjejkväll, den 1 februari kommer bästa vännen Marie och ligger över för att dricka lite vin och prata om lite ditt och datt, kanske blir det också en liten tur ner till stan. Har precis lovat barnen att varna om mamma ger sej ut på krogen! ;)

På hemvägen blev det en omväg för att beställa arbetskläder hos BoZenk, bäst att passa på när man för en gångs skull kan cykla utan att bli blöt. Jag kom lätt och ledigt i storlek 38, men vis av erfarenhet beställde jag storlek 40 i varje fall. "Bättre ett bälte i midjan nu, än för små brallor om ett halvår!", ett Cissi ordspråk. ;)

Idag har också varit en väldigt trevlig dag! Det blev en tur till IKEA i Linköping med mor och far. Det blev en hel del shopping, nästan helt utan velande och sen blev köttbullar till lunch som fortfarande mättar. Nu är jag hemma igen, spetsgardinerna är uppsatta i sovrumsfönstret och här sitter jag igen vid mitt köksbord med laptopen. Det ska bli skönt att äntligen få hit en soffa och så sängen förstås på söndag.

Flyt inte bort i regnet. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar