måndag 27 januari 2014

Snöstorm

Idag snöar det och något annat kan man inte gärna påstå. Fina cykeln fick bli kvar hemma idag och jag tog istället en promenad till stan i snöstormen.


Det blev en skön tur, av någon underlig anledning gillar jag väder när det är lite busigt och visst smakar kaffet ännu lite godare när du kommer hem efter en kall promenad. Jag lyckades också få tag på det jag skulle ha, bland annat en glödlampa med bajonettfattning till en lampa inköpt i Bangladesh. Tyvärr visade det sej att lampan inte var hel, så imorgon blir det en tur tillbaka för att byta. Då har jag tänkt låna bilen, så jag slipper promenera och dessutom ska jag passa på att göra lite andra saker, skotta vid huset t e x.

Annars har jag fått lite gjort. Igår började jag med att montera ihop en billig tamburmajor i metall från Jysk, tänkte ha den i badrummet fram till renoveringen. När jag öppnade den konstigt lilla kartongen förstod jag varför kartongen inte behövde vara större, tamburmajoren var i en miljon delar. Först fick jag lite kli i huvudet, men efter drygt 20 minuter var den monterad och färdig. Ibland blir jag helt imponerad av mej själv!! :)

Sen ringde jag Hanna och frågade om hon ville hänga med på promenad. Hon ville istället åka på stan och se på vigselringar. (Ja, vår "lilla" tjej ska gifta sej i sommar!) Det var trevligt med en tur på stan och igen lunch ute, denna gång kycklingspett på nya sushirestaurangen i stan.

När jag kom hem igår eftermiddag åkte symaskinen fram. 3 par byxor upplagda och två gardiner fållade. Gårdagen avslutades med filmen "Shutter Island" på tv 4. Eftersom jag läste boken i höstas var det lite kul att se filmen också.

Och nu, nu sitter jag här och grämer mej över att jag inte har något fint sandpapper hemma. Ett renoveringsobjekt, en fin men sliten skänk, är nedmonterad och färdig för slipning och målning nämligen. Aja, istället för att ge mej ut i snöstormen efter sandpapper ger jag mej ner under täcket med en god bok! :) Ha det gott i busvädret och njut av att ha tak över huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar