tisdag 11 februari 2014

Skänken är klar!

Jobbarhelgen är gjord och det var en slitsam men ändå rolig historia. Jag trivs så bra, men på måndagmorgon efter tre nätter känns det verkligen att man lever och att man gjort skäl för pengarna man tjänat.

I helgen har jag inte hunnit så mycket mer än sovit och arbetat. Jo, ett yogapass har det blivit och skänken har blivit färdigmålad och ihop monterad i varje fall på utsidan. På hyllorna återstår målning på en sida, men sen är också dom klara. Jag blev faktiskt nöjd.


Nästa projekt blir att måla en stor ram i guld vit. Om inte min fina rikshaw konst från Dhaka får pryda väggen ovanför skänken kanske ramen hamnar där med en fin bild i. Det är så kul att hålla på!

Nu bär det snart av till Stockholm en sväng. Min jobbarkompis dotter ska på konsert tillsammans med en kompis. Tina ska köra dom och jag ska följa med så vi kan passa på att äta en god middag i Stockholm. Det ska bli kul! Synd bara att Larmcentralen ringde precis och frågade om jag kunde jobba extra i natt. Känns trist att tacka nej och slantarna behöver jag verkligen, hoppas dom ringer igen en annan gång! Hej med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar