onsdag 5 februari 2014

Tur i oturen

I förra veckan fick jag den årliga räkningen från Falck. Vi har haft deras försäkring som täcker vägassistans, bärgning och diverse andra saker på vår "gemensamma" familjebil i flera år och den har utnyttjats flitigt. I år kändes räkningen lite dyr, ;), men jag valde ändå att betala knappt 600 kronor för ett års trygghet med gamla skruttbilen. En bärgning eller något annat kan ju bli betydligt dyrare!

Igår när jag låg och sov efter en något snurrig natt fick jag ett sms från Hanna vid halv tolv-tiden, "Ring mej när du vaknat!!". Tror ni en mamma kan somna om då inte?! Nej, det var allt bara att ringa upp och kolla om någon dött eller nått! Så illa var det nu inte utan det vara bara gamla Skodan som fått punka på ett däck. Efter vårt samtal ringde Hanna upp Falck och vips satt reservdäcket på och punkan låg där bak i bilen. Idag har vi med gemensamma krafter fått bilen med däck till en däckfirma som fixade punkan för 240 kronor på mindre än en halvtimme. Jag blev så glad att jag var tvungen att åka och köpa mej ett par nya träningsbyxor. :)

NU sitter jag här i soffan med lite tända ljus, virkningen och ett glas vin. Särskilt sent blir det nog inte, snart läggdags för en något sliten, punkalagande nattuggla. Godnattkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar