fredag 21 mars 2014

Hej hopp!

Intensiv, väldigt intensiv har veckan varit. Söndagen veks till återhämtning och eftertanke. Måndagen hängavs åt shopping tillsammans med Hanna. Det blev ett fint cafébord som nu pryder uteplatsen på framsidan. :)

På måndagkvällen bar det sen av till brandstationen och nattpatrullen. När jag vaknade tog jag en joggingtur och ett yogapass och sen iväg igen till ytterligare en natt med nattpatrullen. På onsdagen hade jag tvättstugan bokad mellan 17 och 22, men när jag vaknat till lite gick jag ut för att kolla om jag kunde komma igång lite tidigare och det gick bra eftersom tvättstugan var obokad. Efter fem timmars tvätt somnade jag på soffan klockan nio.

På torsdagen blev det en cykeltur till huset där jag städade upp lite inför fotograferingen och förberedde för Öppen Hands hämtning av alla grejor på måndag. Allt är nu ok förutom en sak, (förutom en hiskelig träningsvärk då) en jättetung gammal maskin för 21 lotter i garaget. Jag orkar inte ens rubba den! Förmodligen är den full med enkronor, men eftersom jag inte har någon nyckel ligger nog kronorna där dom ligger. Kanske ska jag lägga ut grejen på blocket: "Bortskänkes mot avhämtning, okänt antal enkronor och ev lottvinst ingår!" Innan jag cyklade hemåt blev det kaffe och semla hos mor och far. :)

På vägen hem stannade jag också till för att handla lite. På affären mötte jag en av min före dettas och mina gamla kompisar. Vi har inte haft någon kontakt sen skilsmässan och ju längre tiden går ju svårare blir det att återuppta kontakten. Nu är isen, som nog aldrig funnits, bruten och jag vet att vi båda är välkomna där fast vi inte längre är gifta. :)

Efter lång pratstund och shopping cyklade jag hem för att förbereda inför en liten tacomiddag ihop med ungarna och sen iväg på yoga. Kvällen blev trevlig, både yogan och middagen! Sen blev det kudden igen och somnade gjorde jag fort!

Sen idag blev det Stockholm och mässan "Nordiska Trädgård". Mamma och jag åkte i deras bil och även fast vi svängde av för tidigt mot "Älvsjömässan" gick allt jättebra. Jag behöll lugnet bakom ratten nästan hela tiden, faktiskt ända till vi kom fram till parkeringen där det var fullständigt kaos. I kön på väg in fick vi syn på en ledig parkering och mamma och jag beslutade att hon skulle göra som alla andra, hoppa ut och vakta platsen, medan jag fortsatte i kön med bilen. När jag äntligen kom fram med bilen var mamma väck. Någon hade nästan kört över henne för att komma in på parkeringsfickan, men mamma är inte den som är den, hon hade hittat en annan ledig!

Mässan var trevlig, men jobbig! Det är såå stort och så mycket folk, samtidigt som det är väldigt inspirerande, särskilt när man har en egen liten täppa som ska iordningställas från grunden. Strax före tre hade vi i varje fall fått nog och begav oss hemåt igen. När jag kom hem kröp jag ner i sängen för att ladda batterierna för kommande natt. När jag skulle läsa några rader upptäckte jag att istället för att lämna tillbaka en bok jag lånat av pappa hade jag lämnat honom boken jag precis håller på att läsa. Lite mycket nu kanske, men väldigt trevligt har jag!


Lite inspirationsbilder från mässan! Nu mot jobbet...stackars Tina som ska hålla reda på mej inatt! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar