onsdag 9 april 2014

En klassiker

Två nätter gjorda på "landetbilen". Vi har sett så mycket älg, men nätterna har varit regniga och alldeles kolsvarta så det har inte gått att fota. Kanske blir det ljusare en annan natt?!

Annars har det varit mycket att stå i dom här dagarna eftersom vi är mitt upp i en husförsäljning. Igår blev jag väckt av telefonen i ett ärende gällande huset vid lunch, precis när man sover som bäst efter en natts jobb. Jag lyckades somna om en liten stund, men natten i natt blev ändå lite virrig och lite extra fnittrig. Ja, egentligen började det redan igår kväll när jag skulle sätta mej framför TV:n en stund innan jag skulle iväg och jobba igen. När jag ser på TV och kör bil behöver jag mina glasögon och ingenstans stod dom att finna. Ju längre jag letade ju oroligare blev jag eftersom min kollega Tina skulle bli tvungen att köra hela natten om jag inte hittade brillorna. Jag letade och letade och letade och letade. Till slut började jag fundera på om jag lagt av mej dom i badrumskåpet när jag tog en dusch. När jag kom riktigt nära skåpet och badrumsspegeln fick jag syn på brillorna.....på huvudet på mej själv. Snacka om att göra nått som jag bara hört talas om förut, en riktig klassiker kanske man kan säga.

Natten gick i varje fall skapligt bra och idag när jag vaknade satte jag igång att beställa banktid och lyckades faktiskt efter mycket om och men få tag på en tid i nästa vecka, redan dagen efter överlåtelsen av huset. Jag lyckades också få tag på en kopia av en fem år gammal faktura från en renovering via företaget som skötte renoveringen. Kopian kan vara bra att ha för att eventuellt få ner vinstskatten på försäljningen lite. Sen har jag tvättat och städat.

Som slutkläm på dagen såg jag ett avsnitt av korrespondenterna på SVTPlay. Programmet handlade om prostituerade barns situation i Bangladesh. Under tiden jag bodde i Bangladesh gjorde jag flera blogginlägg om ämnet och fortfarande berör det mej otroligt starkt. Jag var starkt berörd hela programmet, men det som gör mej mest ledsen och förbannad är att kulturen i Bangladesh dömer den prostituerade som skamlig och skyldig även om de oftast är helt oskyldiga till att ha hamnat i den situation de befinner sej i. Kan de mot alla odds ta sej ur prostitutionen har de vädligt liten chans att igen få ett normalt liv tillsammans med sina familjer. Det är förskräckligt vad som pågår i ett av världens fattigaste länder. Se gärna programmet som verkligen berör!

Nu mot sängen innan jag somnar i soffan. Godnattkram!

2 kommentarer:

  1. JA det är lätt att bli allmänt förvirrad då man jobbat natten och dagvild för den delen.

    Go morgon förresten!

    SvaraRadera
  2. Go morgon till dej också!

    Jo, skulle tro det, Ibland vet man varken vad som är upp eller ner, hit eller dit.

    :)

    SvaraRadera