fredag 2 maj 2014

2:a maj

Mina lediga timmar denna vecka har varit suveräna. På valborg vet ni ju redan vad jag gjorde. Igår när jag vaknade kände jag mej lite hängig på något vis och bestämde mej för att ta det lugnt. Men Cecilia har lite svårt att ta det lugnt och plötsligt var jag på väg med cykeln till Elgiganten för att hämta min gamla mobil som varit inne för att lagas på garantin, lånemobilen som jag haft under tiden skulle också återlämnas. Nu ligger nylagade mobilen i en låda för jag har ju som sagt var blivit med I-Phone......kunde aldrig tro att det skulle vara så kul! :)

När jag kom hem hade arbetslusten tänts och jag gav mej ut på altan för att bara prova om det skulle gå att skura trallen med rotborste och vatten. Det gick så bra så och jag bara körde på, bräda efter bräda, i finkläderna förstås! Jag är helt hopplös!

Två timmar kunde jag skura innan det blev till att byta om och trampa iväg sju kilometer för trevlig middag hos mor och far. Så god mat och sen är det väldigt trevligt med sällskap också. På vägen hem var jag tvungen att svänga förbi kära dotter´n för att överlämna min nyckel till familjebilen, hon hade nämligen slarvat bort sin. Sen somnade Cecilia som vanligt gott.

Idag skurade jag klart trallen och sen gav jag mej iväg mot Blomsterlandet på fina cykeln. Vädret var fint så det blev en extratur både lite hit och dit, bland annat genom Hemgården.


När jag kom fram till Blomsterlandet gav jag mej in i blomsterprakten för att leta efter en doftpion. De hade så mycket fint, men vem vill köpa en fullt utslagen löjtnanshjärta eller en stäppsalvia driven att blomma två månader för tidigt när inte ens frostrisken är över. Inte jag inte! Det fick helt enkelt bli en doftpion, som nu är nergrävd i rabatten.

Annars har jag idag lyckats lägga ut min första bild på instagram, middag med barnen är bokad på söndag och en Gävleresa är inbokad i slutet på maj. Det är riktigt, riktigt gott att leva!!

Snart mot jobbet......ha det bra alla!!Kram!

5 kommentarer:

  1. Full fart!!! Ha en bra kväll Cissi från mig och familjen. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt när det händer något! :) Ha en bra helg! Kram tillbaka till dej och hela familjen!

      Radera
  2. Blir ju nästan trött av att läsa hur du flänger runt, själv har jag landat i soffan och knapprar lite av Grabbens chips när han inte ser på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ni haft en riktigt skön kväll! Kram

      Radera
  3. Vilket härligt inlägg. Det är farligt med iPhone, man blir fast, skriver en som är lika hopplös. Min man säger att jag har någon bokstavskombination. Jag kan väl inte hjälpa att det finns saker som lockar hela tiden? ;) Ha det gott!

    SvaraRadera