fredag 9 maj 2014

Onödigt lärande?!

Mycket har jag lärt denna vecka.

För det första har jag äntligen kommit på hur jag ska få småfåglarna att "älska" min trädgård. Det är bara att strö ut en påse gräsfrö så kommer dom allihop, rödstjärtar, blåmesar, entitor och bofinkar. Frågan är nu bara vad jag mest eftertraktar, gräsmatta eller småfåglar?!

Jag har också lärt mej att man ska turfa lagom när man arbetar på nattpatrullen. När larmen bara strömmar in från kväll till morgon behöver man verkligen alla krafter man har för springa runt på jobbet också.

Jag har också lärt mej, eller försöker i varje fall, att man inte ska oroa sej så mycket. Jag har stött och blött, våndats och funderat över storleken, färgen och formen på soffgruppen jag köpte tidigare i veckan. Skulle den passa eller inte?? Idag kom så gruppen och den blev alldeles ypperligt bra till min altan. Tänk så mycket energi jag lagt ner på att oroa mej, alldeles helt i onödan.

Sen har jag också lärt mej att man inte ska sätta ut nygjorda köttbullar på balkongen för avkylning. Det gjorde nämligen min mor och far i veckan. 126 väldigt mumsiga köttbullar åkte ut, väl täckta på balkongen. Efter en stund fanns där bara 18 köttbullar och en mängd välmående skator kvar. När mamma ringde för att berätta sa hon att varken pappa eller hon kunde bestämma sej för om dom skulle skratta eller gråta. Jag gjorde valet åt dom, jag kunde helt enkelt inte sluta....skratta alltså.

Det var en snabbrapport det. Från en vilt turfande, i onödan orolig, vilt skrattande helt utsliten nattpatrullare med trädgården full med småfåglar och en snygg soffgrupp.

Vilken himla tur att jag är långledig nu!!

Ha en verkligt god och vilsam helg allihop! Kram!

2 kommentarer:

  1. Det är tur att vi lär oss något nytt hela tiden annars vore det tråkigt. Även det som kan kännas som onödigt lärande ger oss en ny erfarenhet. Jag hoppas din helg har varit bra. Här har allt varit fint men det går alldeles för fort. Nu närmar sig en ny jobbvecka. Ha det så gott Cissi och kram från oss!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, den här helgen har då verkligen regnat bort! Men snart är det helg igen för tiden går verkligen fort! :)))
    Ha det så gott ni med och STOR KRAM!

    SvaraRadera