torsdag 15 maj 2014

Tagen på sängen

I förgår när kom jag hem efter en "turfrunda" var jag rätt så frusen och det höll i sej resten av kvällen. När det var dags att gå till sängs kröp jag ner i både raggsockor och joggingbyxor och somnade som vanligt som en stock.

Kvart över sju igår väcktes jag av en vilt plingande dörrklocka! Jag bara far upp och kastar på mej morgonrocken ovanpå allt jag somnade i, för att i dörren möta två killar som kommit för att kolla mitt kök. Hualigen, jag har väl aldrig i världshistorien känt mej så osexig som just då!! Hursomhelst gick grabbarna rätt snart och jag kunde i lugn och ro göra mej iordning för att lite senare och något stiligare kunna gå ut och hämta tidning!

Jo, efter det något hastiga uppvaknandet var det snart dags att bege sej till stan för lunch med go´a Marie. Jag åkte lite tidigare för att "turfa" lite och handla en födelsedagspresent. Det gick inte riktigt som tänkt för på vägen mötte jag en annan "turfare" som jag blev stående och pratade med bra länge. Trevligt! Faktiskt hann jag precis lagom till lunchen med Marie. Som vanligt hade vi också väldigt trevligt!

På hemvägen blev det lite "turfande" igen och hemma var jag inte förrän strax innan fem. Vid sju-tiden kom Elin en snabbis med en burk dijonsenap. Senapen, och Elin då förstås, hade åkt ända från Gävle! Elin var lite hungrig så jag fick middagssällskap och det är ju också väldans trevligt! (Mycket trevligheter den här dagen!) Efter maten byttes senapen mot en halv burk honung som hon kan behöva för att kurera sej från en mindre rolig förkylning.

Inatt sov jag återigen som en stock, för säkerhets skull utan raggsockor och joggingbyxor. Och nu är det morgon igen, klockan är snart tio! Strax kommer Tina och hämtar mej och en fullpackad väska! Vi ska till vackra Stendörren och grilla idag!!!

Ha en bra dag!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar