lördag 28 juni 2014

Fototriss tema dörrar/portar

Jag tror min triss kommer att vara lite annorlunda denna vecka. Jag fotade mängder av vackra portar och dörrar som alla var välskötta. Bilderna blev liksom helt döda.

Istället bjuder jag på tre mindre välskötta dörrar som jag fann runt om på stadens bakgator. Mer intressanta i mina ögon. Vad finns där bakom och vem har nyckeln?? Vad har den tänkt som spenderat tillräckligt med tid vid dörren för att hinna sätta sin signatur på den i form av klotter?



Ja, det fick bli mitt bidrag till veckans tema! Trissa gott allihop och ha en fin söndag!

28 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Dörrar med karaktär är mer intressanta. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Kul idé att leta efter lite bedagade dörrar! Gillar när det trissen sticker ut lite!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Visst väcks frågor. Inte bara det, jag skulle vilja titta in och se vad som finns bakom dem!
    Riktigt fin triss, tycker en nykomling, dvs jag. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  4. Åh så snygg triss! Snygga dörrar! Det känns så färgkoordinerat! Den sista är så fint grön! :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Visst är det konstigt att trista och nedklottrade dörrar blir spännande när de lyfts fram som solitärer. Bra trissat !

    SvaraRadera
  6. Det misshandlade och oälskade väcker känslor hos oss även när det handlar om dörrar! Vemodigt och vackert trissat!

    SvaraRadera
  7. Fint med noe som er annerledes! Synes du har lykkes med denne trissen!

    SvaraRadera
  8. Jag håller fullständigt med dig! Du fick dessutom en toppenfin triss när du smög in på bakgatorna :)

    SvaraRadera
  9. Visst känns bilderna mer personliga och med en helt annan känsla än aldrig så vackra portar förmedlar. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  10. Jättefräckt!
    Och annorlunda.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  11. Ja nog har dom karaktär alltid men dörr ett hade varit bra mycket finare utan allt klotter.
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar dina dörrbilder! Klämmigt funnet och härligt fotat ;) Vad beträffande dassdörren så vet man aldrig det kan bli en till bod ;)?

    SvaraRadera
  13. Mindre välskötta dörrar är roligare, så är det bara :)

    SvaraRadera
  14. Cool triss med klottrade, slitna dörrar!

    SvaraRadera
  15. Klotter är ju inte alltid så vacker, med det ger ju karaktär i alla fall. Fint trissat!

    SvaraRadera
  16. Tycker att dessa dörrar är så mycket finare än de rena och enkla, de här har karaktär och patina. Inte för att jag stödjer klotter, men det blir bra mycket snyggare på bild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stöder inte heller klotter på något vis, men visst blir det häftiga bilder. Kan man kalla det dubbelmoral, kanske?? ;)

      Radera
  17. Det finns mycket intressant på bakgårdar och med konstverk på!

    SvaraRadera
  18. Intressanta och levande bilder. Fin trissat!

    SvaraRadera
  19. Kul att se inte så perfekta dörrar i trissen. Personliga är de i alla fall ia allt sitt förfall!

    SvaraRadera
  20. Du gjorde helt rätt val !! Gillar inte heller klotter men här gör det sig riktigt bra i din triss. Snyggt rakt igenom.

    SvaraRadera
  21. Graffiti på dörrarna som inte är den vackraste.Lite synd om dörrarna men passar utmärkt till veckans tema.

    SvaraRadera
  22. Svårt att säga om det är snyggt eller inte men en bra triss blev i alla fall. Ha de gott

    SvaraRadera
  23. Spennande triss av dører som har sine hemmeligheter både innanfor
    og utanfor :)

    SvaraRadera