måndag 30 juni 2014

Hej bloggen!

Kämpar på med en regel till staketet som jag trodde skulle vara lätt som en plätt att skruva upp i bodväggen. Men inte då!! Först köpte jag en för klen skruvdragare, som jag lämnade tillbaka och bytte av misstag mot en borrmaskin istället. Tredje gången jag var till C.O för att byta var det allt rätt pinsamt. Som tur är stod en ny expedit i "bytesdisken" och jag signerade så slarvigt jag kunde för att ingen skulle se att jag varit där tre gånger på en vecka och bytt grejor. Oturligt nog fick jag också lämna personnumret för medlems registreringens skull. ;) Ja, nu ligger i varje fall den nya skruvdragaren, en riktig värsting på laddning...nu jäklar ska regeln upp.

Annars har jag besökt en japansk trädgård i helgen. Det var trevligt och jag tog lite fina bilder. Tyvärr fick jag inte lov att publicera dom för herr´n i huset var frilansfotograf och ville inte dela med sej av sin trädgård mer än i sin egna bilder, och det får man väl acceptera. Istället bjuder jag på en bild från resan hem. Där gav vi oss ut i ett underbart blåklintshav för att plocka oss en bukett.


Nu är batteriet fulladdat och regelskrället ska upp, sen tipspromenad på Anderslund och jobb. Jättemycket kram!!

Ps. Här kommer ett litet tillägg för att berätta att regeln är på plats!! Och vet ni vad som var problemet!? Jag hade skruvdragaren inställd för att skruva in en kort skruv och sedan stanna, och naturligtvis stannade den innan min långa skruv för regeln var iskruvad. Ja, herregud vad glad jag är att jag löste problemet. Hoppet om ett färdigt staket har absolut ökat igen!! Och med min värsting till skruvdragare är det nog snart klart!! ;) Kram igen! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar