lördag 28 juni 2014

Hej igen bloggen

Mycket har jag att berätta och en del blir jag tvungen att hoppa över för att det här inlägget inte ska bli alldeles för snurrigt.

I torsdags var det först häckklippning som gällde. På kvällen skulle bästa kompisen Marie kom förbi på kaffe, så på vägen hem från häckklippningen (turfade jag lite förstås) och köpte go´glass till fikat. Marie hade dock ordnat skjuts och hade påse med klirr med sej. Det blev en trevlig kväll och glassen, den är fortfarande kvar i frysen den.

Sen har jag också varit "fyllechaufför" till ett par som firade 50-årig bröllopsdag, min mamma och pappa. Först skjutsade jag ner dem till stan där det skulle bli lammkotletter och vin och öl. Medan jag väntade umgicks jag lite med yngsta dotter´n som hade ledig dag. När lunchen var avslutad hämtade jag upp jubilarerna för en tur till Sparreholmsslott där det skulle drickas kaffe, och whiskey, och käkas bakelser. Det fantiserades och drömdes vilt i bilen dit om både det ena och det andra!

När vi kom dit hade de tre olika pajer att välja på och ingen whiskey, mysfaktorn var dock hög och det blev en trevlig eftermiddag med GB-glass till kaffet.


Som avslutning på den här delen av inlägget kan jag nog konstatera att jag har skjutsat folk som varit betydligt mer oregerliga än det här paret!! Kram till er och grattis igen till er stora dag!

Så kom då lördagen och vädret var sådär, svårt att veta vad man ska hitta på. Det blev en fotorunda jagandes portar och dörrar till en fototriss. På vägen bestämde jag mej också för att följa med på en stadsvandring, Abdiktationer och Amerikadrömmar som framfördes av Nyköpings Stads Teater. Vandringen kostade en hundring, men var värd varenda öre. Det små sketcherna framfördes med en otrolig spelglädje och diverse skillingatryck och blandade visor framfördes av vår ciceron med både värme och glöd. Stadsvandringen rekommenderas varmt!



Som avslutning vill jag berätta en liten historia från en turfrunda häromkvällen. En av zonerna är placerad vid ån som rinner genom staden, en väldigt vacker plats. När jag kom dit höromkvällen hängde där ett stort gäng med allt möjligt "löst" folk i olika stadier av berusning. Det var inte stans "vanliga" gäng utan yngre människor med luvtröjor mer påtända än berusade kanske. Dom låg och satt i gröngräset både här och där och en del fiskade. Fega Cecilia vågade inte stanna utan cyklade bara förbi för att ta nästa turfzon istället. Efter ytterligare några zoners funderande kring missbruk och fördomar beslöt jag mej för att cykla tillbaka och ta zonen. Svettig och rödflammig cyklade jag helt zonika in i gänget och ut på "balkongen" av trä för att ta zonen. Allihop betraktade mej och till slut kände jag mej tvungen att säga något och klämde ur mej ett försiktigt hej. Och fick till svar en fråga: "Jo hej du! Och vad fan gör du då?" Ett tag trodde jag att jag skulle åka på stryk, men jag tog mod till mej och visade upp spelet på mobilen och försökte förklara vad jag höll på med, att jag cyklade runt och tog zoner för att vinna poäng mot någon därute i cyberrymden. Efter många något sluddriga frågor och några nickningar var det så till slut en som alldeles nyktert och klart kunde konstatera. "Men va´fan! Jag trodde det var vi som var tokiga"! Helt underbart, eller hur!!!??

Nähe, nu ska jag börja arbeta med inlägget till fototriss! Kärlek till er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar