tisdag 15 juli 2014

Kajaktur

Jomenvisst, orkade jag med en kajaktur idag. Det blev cykeln till Jogersö där jag bokat en kajak hos Kajak och fritid. Jag anlände lite före bokad tid så jag fick i mej lite lunch på stranden innan det var dags att med sjökortet riggat i fören ge sej iväg på en tre timmars tur i Oxelösunds skärgård. Jag följde en tur som Martin på Kajak och Fritid rekommenderade, en tur runt Jogersö och genom Jogersökanal. Efter kanalen valde jag att runda Jogersö-Bergö och passerade därför det nuförtiden välkända café Skärgårdsvåfflan sjövägen. Hade jag vetat hur jag skulle "landa" kajaken och ta mej ur den på ett något sånär snyggt sätt hade det nog blivit en våffla. ;)


Turen fortsatte istället och ett tag visste jag nog inte riktigt var jag var trots sjökortet och ett gammalt förarbevis för båt i bakfickan. Hårt kämpande i motvind fick jag plötsligt se Krokholmen och den kände jag igen. I glädje ruset över att äntligen veta var jag var blev det även en tur till Vibäck samtidigt som jag rundade Krokholmen. Paddlingen började faktiskt flyta på rätt bra mot slutet, så jädrans härligt!! Helt fantastiskt, faktiskt!


Mindre bra flöt landgången vid Jogersö. Med ben stela som bambustänger och värkande armar försökte jag trassla mej loss ur "stänkskyddet" och iland med äran i behåll. Rätt bra gick det nog i varje fall!! :) Sen blev det fjärde doppet för året och en stund i solen innan jag trampade hemåt igen.

Nu ikväll har morgondagens tjejkväll planerats och yngsta dotter´n kom på besök. Nu kommer en modern klyscha som slutkläm, det ständiga Carpe Diem, fånga dagen. Moderna klyschor till trots tror jag att jag lyckats bra så här långt på långledigheten!!

Kram och kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar