måndag 21 juli 2014

Vilken sommar vi har!! :)

Jösses vad jag har fått fundera på vad jag gjorde i lördags, men plötsligt så kom jag på det. Jag började dagen med att åka till mamma och pappas stuga för att ladda upp med en hel bytta röda vinbär. Tillsammans med lite hallon och rabarber blev det jättegod saft, Sen blev det tvättstuga och storstädning på eftermiddagen. Jag hann också med två stycken duschar, en rätt smutsig och en lite renare.

Jo, så här var det!! På eftermiddagen bröt ett rejält åskväder ut över oss. Med åskan kom regnet som var riktigt kraftigt. Plötsligt började det spruta vatten över min altan från hängränna och stuprör. Naturligtvis var det stopp och i koppen under röret var det fullt av skräp. Impulsiv som jag är dök jag bara ner i hålet med näven och efter att ha öst bort massor av skit liksom lossnade proppen i röret och ut for minst tre hinkar regnvatten och en hel del skit från hängrännnan som en fontän över hela mej förstås. Ja, det var bara att hoppa in i en något renare dusch och tacka sin lyckliga stjärna för att tvättstugan var bokad till eftermiddagen.

Igår var jag igen vid mamma och pappas stuga och rensade lite ogräs och idag har jag försökt mej på att få ner ett av jordankarna som ska hålla staketet på baksidan på plats. Efter en timmes kämpande gav jag upp och begav mej istället ut på en turfrunda. Lite sugen har jag blivit på att ro hem segern i vårt distrikt den här månaden. De andra turfarna verkar hålla sej rätt så lugna i värmen och själv har jag mycket tid att lägga på turfandet just nu. Ja, vi får väl se hur det slutar både med turfandet och jordankaret, en redig slägga är i varje fall inlånad...till jordankaret alltså.

Kan i varje fall konstatera att jag haft en alldeles underbar långledighet. Slutar med en bild på en av minst fem sorters näckrosor som just nu blommor i slottsdammen. Akta er för åskan som mullrar igen.....KRAM!

2 kommentarer:

  1. En innehållsrik helg men du har förmågan att fylla dina dagar =). Turfa försiktigt i värmen. Kram från oss!!!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag! Och du får ha en riktigt bra semester!! Kram

    SvaraRadera