lördag 16 augusti 2014

En hemlis mindre

Hallå, nu äntligen är det en hemlis mindre och Cecilia som pratar alldeles för mycket och alldeles för fort har för en gångs skull lyckats hålla något hemligt!! Idag har nämligen älskade Hanna haft sin möhippa. Storasyster Elin som planerat och stått i tillsammans med Hannas vänner hämtade jag vid kvart över sju i morse. Sen bar det iväg till H:son för att hämta en bokad minibuss och därefter hämtades "busschauffören" upp och mamma släpptes av. Sen har jag bara hört talas om Hannas något plötsliga uppvaknande när ett gäng tjejer stormade in hos dom i morse och jag har bara hört talas om kalsonglappssamlande, kondomutdelande och diverse annat från möhippegängets dag i Norrköping.

Efter dagen i Norrköping hade lillasyster och hennes kompisar lurat storasyster att bara utgång i Nyköping återstod. Istället hade ett helt gäng kompisar samlats ihop i lokalen i min förening och när Hanna med Norrköpingsgänget kom hit hoppade alla nya och gamla vänner fram ur "typ" en garderob. Hanna bara grät och grät av lycka och när dom såg på striptease och drack bubbel körde jag tillbaka bussen till uthyrningsfirman.

Vid halv tolv drog gänget iväg igen och nu är lokalen städad och återställd till sitt ursprungliga skick. Herrjösses vad jag älskar mina barn och det ska bli så roligt att höra mer från dagen imorgon, förmodligen framåt eftermiddagen, för jag tror att det är en och annan som kommer att sova rätt länge!


Ja och mer då?! För det första kan jag tala om för församlingen att min envisa mormor är på bättringsvägen, imorgon får hon åka hem till sej igen. Jag kan också berätta att jag rensat ogräs ihop med yngsta dotter´n och ätit kollolunch. Jag har sett yngsta dottern´s sambo försvara Hargs färger på ett alldeles förträffligt sätt på 100-års jubilerande Folkungavallen och jag har äntligen fått iväg brevet till mitt fadderbarn i Bangladesh. Jag har också hunnit bli tokförkyld, ingen feber, men snorig så jag måste andas genom munnen mellan tuggorna. Men, men vad spelar en förkylning för roll när jag annars mår så bra!!

Två cykelrundor kvar i natt, varför skriver jag och berättar imorgon.....KRAM OCH MASSOR AV KÄRLEK TILL ER!

2 kommentarer:

  1. Låter som att det var sig en späckad dag för den blivande bruden.
    VA skönt att mormor din är på bättringsvägen.

    Ha nu en trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, sov faktiskt hela söndagen.....nästan:

      Radera