lördag 2 augusti 2014

Hej bloggen!!

Inläggen duggar inte så tätt just nu, men det är mycket att göra och timmarna bara springer iväg.

Tisdagen blev en riktigt bra dag. Först träffade jag Tina på Jogersö för några sköna timmar i solen. Vi la oss mitt i turfzonen och tog den varannan gång, 800 lättförtjänta poäng i jakten på regionssegern samtidigt som vi hade väldigt trevligt och dessutom bättrade på brännan.

Kvällen blev också väldigt bra. Hanna och Patrik kom över för ett glas vin och sen promenerade vi till hamnen för att möta upp Patriks föräldrar för middag. Patriks pappa har jag träffat tidigare medan Patriks mamma var en ny bekantskap, en väldigt trevlig sådan. Det blev mycket prat om det stundande bröllopet och jag tror nog att det är en och annan som börjar få lite pirr i magen inför den stora dagen.

Resten av veckan har bestått av turfning och jobb. Jobbet har varit väldigt stressigt och fast vi slitit som djur allihop har vi inte hunnit med riktigt. Jag tror de gamla har det jobbigt med värmen och det märker vi av förstås. Lite svalare väder skulle nog inte skada någon. Och i turfningen leder jag just nu i regionen med 30 000 poäng. Ska ut en liten runda idag, kanske den sista för den här omgången som avslutas imorgon klockan tolv. Sen blir det lite mindre turf för mej nästa månad och förhoppningsvis slipper ni stackars läsare höra så mycket om mitt nya stora intresse....vi får se. ;)

Jag har också äntligen bestämt mej, efter stor vånda och mycket besvär, för att köpa en ny systemkamera. Jag fotar mycket och gamla kameran har länge varit trasig. Det har gått att fota, men jag har mellan varje bild fått plocka ur batteriet och satt i det igen och det ger ju inga ögonblicksbilder direkt. Först tittade jag runt lite och igår inhandlade jag en ny Canon EOS12000D på Elgiganten! Så roligt!!

Jag har också hunnit en tur till mamma och pappa för att hämta gurkor att lägga in. Det ska fixas ikväll ihop med tvättstuga och packning inför Norgeresan som börjar i morgonbitti. Laptopen ska med och förhoppningsvis kommer jag att kunna bjuda på några inlägg med fina bilder från Norge!!

Nu en turfrunda, duschar det gör jag sen för att turfa ÄR svettigt och håller en verkligen i form.Cecilia känner sej verkligen pigg i kroppen nu för tiden, i huvudet är det väl ungefär som vanligt..... lite virrigt!

Kärlek och stor kram!!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa din blogg Cecilia! Om du har vägarna förbi Stockholm är du hjärtligt välkommen till oss! Kanske lite långt att cykla, även för dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev att höra av er!! :) Och tack för inbjudan! Kanske tar cykeln och jag en "turftur" i storstan någon gång....KRAM!

    SvaraRadera