torsdag 14 augusti 2014

Hej bloggen

Idag började dagen på torget i Nyköping där jag och minst 300 andra människor vände SD ryggen. När jag kom stod ett gäng och höll upp en banderoll framför platsen där Jimmie Åkesson skulle tala. Banderollen hade ett bra budskap så jag fotade den och la ut bilden på Instagram.


Efter en stund visade det sej att gruppen med banderollen var ett hetlevrat gäng som hojtade och tjoade och tyvärr retade upp de få SD anhängare som var på plats så pass att de nog ännu hellre röstar på SD nu än vad de gjorde i morse. Lite synd, tyckte jag och bestämde mej för att ta bort bilden från Instagram och istället fortsätta den tysta protesten med ryggen mot talaren tillsammans med de andra mer stillsamma. Hade inte en aning om hur man tar bort en redan upplagd bild från Instagram! Att lösa problemet tog mej en bra stund och under den tiden varken såg...eller hörde jag Jimmie Åkesson! Och det kan man ju se som positivt!

Efter torget cyklade jag hem, packade laptopen och bytte till bilen för ett besök hos mormor, min plan var att visa henne alla bilder från Norge som jag laddat ner i datorn. När jag kom fram väntade en sjuksköterska i dörren och efter en stund kom ambulansen. Det medhavda fikabrödet fick hänga med till mamma och pappa där det blev en snabbfika innan mamma och jag for till akuten för att hålla mormor sällskap. Så småningom blev mormor inlagd och jag kunde skjutsa hem mamma och nu är jag också hemma efter dryga sex timmar på akuten....umgås fick vi i varje fall, mormor och jag!

Sov gott mormor och hela tjocka släkten....och alla ni andra med för den delen....KRAM!


2 kommentarer:

  1. Hoppas inget allvarligt med din mormor!
    Har sett att Jimmie Åkesson ska besöka våran stad också i slutet av månaden, jag klarar mig gott och väl utan hans prat känns det som.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din mormor är okey. Ha det bra nu på semestern. Kram

    SvaraRadera