torsdag 21 augusti 2014

Hej bloggen

Bröllopet närmar sej med stormsteg och fest blandas med vardag.

I måndags låg jag i solstolen och latade mej på eftermiddagen när jag plötsligt fick se den här lilla underbara bollen i rabatten.


Igelkotten låg på rygg med näsan och alla fyra tassarna i vädret och ett tag trodde jag att den var död, men det var den inte. När jag plockade fram lite av de chips som blev över från möhippan åt mej blev det liv i den lilla som började vädra och närma sej mej och chipsskålen. Istället för alldeles för salta chips fick han några bitar ost att smaska på.

Till kvällen kom döttrarna och det blev taxi ner på stan där dom bjöd mej på födelsedagsmiddag på Mickes skafferi. Jag åt först en förrätt med getosttryfflar och därefter blev det lammrostbiff med rödvinsås och potatis, och det var inte fy skam det inte. Tack tjejer för en trevlig kväll!!

Tisdagen blev lugn ända fram till eftermiddagen när jag hämtade upp yngsta dotter`n efter jobbet för att åka och se hennes sambo spela fotboll i Ärla utanför Eskilstuna. Vi stannade i Malmköping och åt pizza och stackars dottra fick köra runt mamma till några turfzoner. I Ärla stod regnet som spön i backen, men efter att ha betalat 40 kronor var i inträde var det riktigt trevligt att sitta och se på när Hargs BK spöade Ärla med 8-4. Inte förrän en dag senare upptäckte jag att vi suttit i en turfzon i två timmar utan att jag tagit den....det var klantigt för till Ärla lär jag inte komma tillbaka i första taget!

Sen har det fixats med diverse grejor! Det blev en tur till gamla mormor och den här gången var hon piggare så det blev både kaffe och bildvisning. En spontan och väldigt trevlig middag har intagits hos mamma och pappa tillsammans med yngsta dotter´n. En tur till svampskogen blev det också med bara två gula kantareller med hem i påsen....... får nog vänta några veckor till på att trattkantarellerna ska titta upp.


Kram till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar