lördag 30 augusti 2014

Hej bloggen!

Ja, nog var det lite tungt att komma ur sängen på torsdagmorgonen efter en trevlig kväll med tjejerna. Men det gick och både tandläkaren och jag överlevde behandlingen. ;)

Sen blev det promenad med Tina och vovvarna på Ekensberg. Det började med att vi upptäckte att vi stod på olika ställen och väntade, men Tina som hade bilen tog sej till mej så det ordnade sej. Det roliga var att promenaden ledde oss genom skogen till platsen där Tina parkerat först och vi fick gå tillbaka, en riktig långpromenad fick vi genom vackra skogen som var full av lingon.


På torsdags eftermiddagen hjälpte jag också mormor till röntgen. Pappa skjutsade oss dit och så promenerade vi hem, mormor i rullstolen och jag bakom. Efter en trevlig glasstund i solen utanför lassarettet gav vi oss av. Sedan länge hade jag förstått att mormor var lite orolig för en jättebacke vi var tvungna att ta oss upp för och orolig hade jag nog också varit om jag varit den som satt i rullstolen. ;) Backen gick dock som en dans, ingen mormor i ån och väl uppe kunde mormor dra en lättnadens suck medan jag kippade efter andan. Sen blev det några timmars vila och en extranatt med nattpatrullen, har faktiskt saknat det under semestern.

Igår blev en relativt lugn dag med lingonplockning och syltkokning, jag kunde bara inte lämna alla goda bär i skogen. Sen blev det pannbiff med lök, sås, potatis och nykokt lingonsylt till middag. MUMS! Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar