lördag 13 september 2014

Sjuk! :(

Sitter här med ont i halsen och feber...igen. Det känns inte som det är så länge sen jag var sjuk sist, kanske är det en liten hint från kroppen att det är dags att ta det lite lugnare.....ska verkligen försöka vila allt jag kan denna långledighet.

Annars är allt som vanligt. Yogaterminen startade i onsdags och det känns bra. Jag märker tydligt i kroppen när jag fuskat med yogan en period, ryggen värker och det kryper i knävecken när muskler och senor bak i benen drar ihop sej av för lite stretching. Ska bli skönt att komma igång på allvar med yogan när jag blivit frisk igen.

Två jobbarnätter har också passerat. I onsdags natt åkte Tina och jag som vanligt nära 30 mil på små vägar i tät dimma för att ta hand om kunderna. Förmodligen lyckades vi också förhindra ett brott och det känns bra. När vi kom fram till en av kunderna var det någon som placerat krukor och prydnadssaker precis framför ytterdörren, flera stolar i utegruppen var också välta. Efter att ha återställt ordningen ringde vi polisen för att berätta vad som hänt och precis som vi, trodde de att någon riggat oordningen för att återkomma och se om ordning återställts av husets ägare. Om inte räknar denna någon med att huset är tomt och sen går de in för att rensa bostaden på allt av värde. Helt förskräckligt!!

Mellan första och andra natten kroknade Tina, så på torsdagsnatten fick jag jobba med en vikarie. Det gick så bra så, trots ännu tätare dimma som ibland till och med gjorde mej osäker på om vi var på rätt väg. Framåt efternatten började jag bli hes och på morgonen kunde jag inte prata alls. Efter några timmars sömn vaknade jag med 38,5 i feber och jätteont i halsen. Det låter kanske inte så mycket med 38,5 i feber men med tanke på att jag har en normaltemp på 36,3-36,5 snurrade det bra i skallen.

Nu lever jag på Ipren, te och smågodis, virkar, läser och sover om vartannat. På måndag ska jag tamesjutton vara frisk igen!!

Ha en skön fortsättning på helgen!! Kram


4 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    Jag provade på yoga en termin och jag har inte på många år haft så ont i ryggen så det kunde jag inte fortsätta med... Däremot har jag tagit med mig en del av balansövningarna in i mitt liv. Balans behövs på många nivåer och dimensioner...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, ingen träning passar alla! Men balans i både sinne och kropp det behöver nog alla! :)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Cissi från oss!!! KRAM

    SvaraRadera