fredag 5 december 2014

Lååångledig

Den alldeles underbart ljuvliga långledigheten är inledd med en intensiv dag. Jag gick upp tidigt för att bege mej mot stadens Stadshus där det idag informerades om hur det är att vara stödperson, kontaktperson eller godman. Har länge funderat på att bli godman och det var intressant att få chansen att ställa de frågor jag länge haft till personer kunniga i ämnet. Nu är jag en sån som behöver fundera länge på saker och ting, så nu tänker jag vidare......!

Efter en halvtimme på stadshuset blev det först ett besök på Ohlssons brödbod för att inhandla kaffebröd......


......sen vidare på cykeln till mormor för en trevlig eftermiddagsfika! Både mormor och jag är pratglada och samtalet växlade mellan hur det var att leva i Sverige på 40-talet, inkarikets fall, slukhål och hur det är att bli gammal i dagens Sverige. Samtalet med min mormor som levt en hel evighet väckte många tankar, kanske får det bli ett alldeles särskilt inlägg om dom en annan dag......

Och nu go´vänner ska jag krypa ner under täcket.......tidigt imorgonbitti bär det av mot Storstan med Tina! :)

Ha en trevlig fortsättning på helgen! KRAAAAAM!

2 kommentarer:

  1. O det ska bli så skoj. Få se vad vi hittar på för knas i dag :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha......tänkte precis samma sak......!!
      Syns strax! :)

      Radera