måndag 16 februari 2015

Jag, en "cykelreparatörsstalker"?! ;)

Ja, idag bar det då av till Bjöörns cykel igen.....jag känner mej nästan som en "cykelreparatörstalker" vid det här laget!! ;) Innan reperationen beslutade jag att byta till ett kraftigare och nästan punkteringsfritt däck och tur var väl det. När jag återkom för att hämta cykeln rapporterade cykelhandlaren nämligen att de plockat ut flera sylvassa små stenar ur däcket, och enligt honom är det gruset som används till sandning som punkterar däcken. Nu håller jag verkligen tummen för att det här däcket håller bättre!

Annars har jag faktiskt haft lite tur idag. I morse när jag satt med facebook vid frukosten fick jag plötsligt se att mina arbetskamrater började skriva om APT som vi har i tre olika grupper just idag. Ärligt talat hade jag faktiskt allldeles glömt bort det, så ibland är facebook väldans bra att ha. Tack vare mitt dålig minne blir det lite mycket idag. Först APT mellan 15 och 17 och sen ett redan inbokat möte med Omställning Nyköping mellan 18 och 20.15 och sedan nattjobb.

Herregud vad man krånglar till det för sej ibland! :)

Här kommer lite bilder från Old Dhaka, Bangladesh. Dom första bilderna är från Rikshaw Street, cykelhandlarnas mecca i Bangladesh. Vi var fyra tjejer som åkte dit för att handla rikshawkonst, tunna plåtbitar med helt underbart färgglada och fantasifulla målningar.

Ha en riktigt bra dag! Och ta på er ordentligt....här blåser det smådj...ar idag! KRAMEN!

12 kommentarer:

  1. Kommenterade ... men den försvann? Orkar inte skriva om så ... Kram! Helt enkelt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var synd....hade gärna läst din kommentar. Kram

      Radera
  2. Facebook är ju bra :) Där missar man aldrig något ;) Så bra du får ordning på cykeldäcken nu då... Här behöver vi dubb ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen tummarna för att däcket håller den här gången! .)

      Radera
  3. Trevligt med Bangladeshbilder! Peppar peppar mina cykeldäck har klarat sig hittills trots det här supervassa gruset. Kanske har jag bra däck?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra däck eller en väldig tur!? Vad kul att du gillade bilderna på Bangladesh. Det är roligt när man bloggar och plötsligt kommer på att bilder därifrån skulle förgylla inlägget!

      Radera
  4. Ohh, jag vill se konsten ni handlade, det låter spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina plåtar sitter numer monterade i en ram och jag visade dom i en triss kring jul.
      Ha det gott!

      Radera
  5. Du är ingen cykelstalker och din cykel går inte sönder så ofta, det är så att du cyklar mycket. Allt är relativt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är sant! Ju mer man cyklar ju mer får man hänga på cykelverksta´n! ;)
      Ha det bra!

      Radera
  6. Googlade på APT, men gick bet såvida det inte handlar om "advanced persistent threat", vilket jag nu inte tror att det är. Fina och märkliga gatubilder! Bilden av mannen som tar sig en tupplur bland cyklarna går rätt igenom skärmen. Vasst grus är ett elände. Hoppas nya däcket håller bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha......nej det gör det inte. APT står för arbetsplatsträff......personalmöte helt enkelt!
      Vad kul att du gillar bilderna från Bangladesh. Jag har ett nästan obegränsat antal märkliga gatubilder från Dhaka och jag blir så himla glad när jag får dom att passa in i något blogginlägg.
      Ha det gott!

      Radera