lördag 4 juli 2015

Hej bloggen!

Händelserikt sen sist. Två nätters jobb på landet gjorda. Sammanlagt 65 mil med kollegan Tina och fullmånen! :)


Jag har äntligen fått se en livslevande bäver.....och jag lyckades i varje fall fota rumpan på han.


Igår var jag till kolonin och skötte om mitt land lite och sen var planen att cykla hem och somna tidigt för att sova ifatt alla förlorade timmar och bli pigg till långledigheten som börjar nu. Så blev det nu inte riktigt utan det blev några glas vin på en restaurang, lite dans och hamburgare på nattkröken med en god vän, klockan tre var jag hemma igen. :)

Ja, det var verkligen en trevlig kväll, men lite trögt var det allt att ta sej ur sängen i morse för att knata bort till Hanna och Patrik där Patriks pappa, jag och dom skulle byta brädor och en rutten regel på deras uterum.


Arbetet flöt på bra och hade det inte fattats några brädor hade vi nog blivit klara idag. Varmt var det hela dagen och när vi gav upp för dagen bestämde jag mej helt plötsligt för att ta ett kvällsdopp. Det bar iväg till grannkommunen där det finns två turfzoner i vattnet som jag inte tagit än. Jag började med Jogersöbadet där det inte såg ut att vara så långt att simma. Hur som helst blev det jobbigt att simma med bara en arm eftersom jag var tvungen att hålla den andra över huvudet för att hålla mobilen torr. När det bar av mot Vivestabadet för att ta den zonen fick jag en idé. Jag stannade till på närmsta affär och investerade i en plastlåda som jag stoppade mobilen i. Den flöt så fint och så var det bara att simma på och ge burken en putt emellanåt. Kändes rätt bra att vara nästan själv på stränderna. ;)


Lagom svalkad efter, inte ett premiärdopp utan två är det nu dags att krypa i säng......och nu ska här sovas......fem kvart i timmen.....minst!!

Kram och kärlek!

6 kommentarer:

  1. Du har verkligen energi, kul att du fick se en bäver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju smugit omkring i bäverskog både nu och då utan att få se skymten av en bäver.....och så plötsligt dyker den upp mitt i stan. Sånt gör en lycklig! :)

      Radera
  2. Hoppas du fick en skön natts sömn nu efter allt jobb.
    Ha det fortsatt finfint på din långledighet.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker försöka att ha det strålande bra på min långledighet!
      Ha det fint du med och lycka till med fisket!

      Radera
  3. Inget stoppar den turfande Cecilia :)
    Önskar dig skön långledighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, faktiskt inte!! :)
      Ha det fint du med!

      Radera