söndag 16 augusti 2015

Biltur

Idag begav vi oss ut på biltur. Vi åkte längs med Ångermanälven och vår plan var att ta en bro över strax vid Kramfors och vända tillbaka hemåt igen. Plötsligt upptäckte jag att det verkade finnas en bro till lite längre upp längs älven. Det visade sej vara en järnvägsbro så vi hamnade i Sollefteå istället. Där var det vi och glassgubben, men lunch fick vi tag på i varje fall!


Många vackra vyer blev det på vägen.



När vi kom tillbaka till vandrarhemmet kostade vi på oss middag i restaurangen. Inte billigt men ack så gott. Löjrom till förrätt och torskrygg med färskpotatis till varmrätt. Om jag inte ätit upp hälften innan jag fotade hade nog bilden blivit bättre.


Mätt och belåten......och imorgon bär det av till Hörnefors. Kram och kärlek!

10 kommentarer:

  1. Att du inte kom dig för att fota innan du ätit hälften tyder på sund aptit och är samtidigt ett ytterligare bevis på att maten var speciellt god just där! :)
    Fint väder och vackra vyer på er tur! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles nyvaken och vädret är fint idag med! :)

      Radera
  2. Men vad mycket som har hänt, jag tycker ju att jag var här inne och läste alldeles nyss. Grattis i efterskott, jag har uppenbarligen missat din födelsedag! Och så kul med G och chefens brist på skäll och semester och föräldrar i farten och turfandet och nakenchocken och närgångna anden och ... ja, det bara fortsätter och fortsätter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo det rör på sej! Ska bli roligt att läsa ifatt hos alla er bloggvänner, sen när jag kommer hem.....nu finns inte tiden. Och finns tiden så pratar min underbara mamma och pappa hela tiden så jag inte kan koncentrera mej. :)

      Radera
  3. Att komma lite fel gillar jag oftast. Då brukar man se många spännande saker. Lyckost dig som har din mamma och pappa i livet. Trevlig fortsättning på resan. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Sollefteå ser ganska dött ut måste jag säga. Tur att GB-gubben håller ställningen;-)
    Å du - som bloggare fotar man alltid maten först, innan man börjar äta, speciellt med tanke på vad du åt i det här fallet - MUMS! Får väl sätta fantasin till här då;-)

    SvaraRadera
  5. Ja ser lite ödsligt ut i Sollefteå. Härliga vyer du bjuder på, Norrland är så vackert. Fortsätt njut av resan och umgänget med dina föräldrar :)

    SvaraRadera
  6. Du verkar aldrig vara stllla, kul att du plåtade samma gubbe som jag idag.

    SvaraRadera
  7. Kul att du varit i mina hemtrakter! Det är ett bra tecken att maten är god när man inte kommer ihåg att fota förrän halvvägs igenom.=) Hoppas resan fortsätter att vara bra!

    SvaraRadera
  8. Älskar det där med att vara halvvägs genom måltiden innan man kommer på att man skulle ha fotat! Gissa hur kul det är när man dessutom försöker driva en matblogg, det har blivit några foton på tomma tallrikar eller matlåderester ...

    SvaraRadera