måndag 28 september 2015

En pytteliten supermåne

Jo, här tog jag mej allt upp vid tre och åkte till Oxelösund för att möta Tina och blodmånen. Platsen blev Jogersö havsbad där vi först hade en fantastiskt vacker utsikt över havet med månen och en miljon stjärnor. En suddig bild hann jag ta med mobilen innan månen och alla stjärnor med den gick i moln.


En trevlig stund hade vi i varje fall! :) Och nu är cykeln på verkstaden och så fort den blir klar far jag till Eskilstuna för en träff med grabben med stort G. Ikväll blir det bio ihop och imorgon blir det cykling i Västerås för mej. Ska bli skönt att kunna lägga i högsta växeln igen! :)

Kram och kärlek!

16 kommentarer:

  1. Det var verkligen bra gjort! Du gjorde ju en kraftansträngning att se supermånen! Å du lyckades t o m dokumentera "fyndet".
    Jag sov, men maken stannade upp til klockan 03:00 och såg varken månen eller stjärnor. Rubbet hade gömt sig bakom molnen. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trist! Och nu får vi vänta till 2033, eller hur det nu var!

      Radera
  2. Menar du att du inte bara gick upp utan också åkte iväg för att se månen! Jag tassade upp och tittade ut genom ett fönster bara för att konstatera att molnen var i vägen. Då somnade jag om. KUL att du fick en bild! Hoppas att du inte somnar på bion ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag åkte till havet för att få en riktigt fin utsikt!
      Och jag höll mej vaken, mer om det kommer i ett blogginlägg om jag kan hålla mej vaken ikväll.....:)

      Radera
  3. Vilken otur att molnen kom just då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite trist, men vi fick i varje fall se månen en liten stund och det var det inte alla som fick.

      Radera
  4. Sonen klev upp och gick ut och fotade blodmånen, så det kommer nog ett inlägg från mig nån dag när jag orkar...

    SvaraRadera
  5. Men du fick den på bild i alla fall, pröva att förstora upp den i datorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstorade upp den till instagram och det blev bara som en stor suddig fläck......inte alls bra.

      Radera
  6. Vacker Bild tycker jag som inte såg ngt alls pga en massa moln …
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var visst många som hade mulet väder. Tråkigt!
      Kram

      Radera
  7. Enligt SMHI hade vi klart väder under måndagsnatten. I verkligheten kom molnen glidande även där jag placerat mig för att invänta supermånen. Din månprick blev effektfull mot den mörka himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle också haft klart väder enligt YR. Men kanske att det inte behövdes så tjocka molnslöjor för att dölja det svagare röda ljuset.

      Radera
  8. Vackert, det är inte lätt att fota den blodmånen, jag gjorde några försök men det blev bra grynigt. Men jag fick iallafall se den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker man förstora upp min lilla prick till måne är inte den heller så skarp....faktiskt så oskarp att den fick förbli en liten prick. :)

      Radera