söndag 17 januari 2016

Magiskt

Det har varit en bra helg trots dåligt med sömn både före och efter nattjobbet......och det har jag tänkt ta igen om en stund. Men först tänkte jag lägga ut lite bilder till fotoutmaningen HELGBILDEN!

Vi har en plats som är magisk i vår stad, fallet vid Storhuskvarn. Folk vallfärdar dit, precis som dom vallfärdade hit efter bilbranden för att fota och för att titta.

Jag har cyklat förbi där många gånger de sista dagarna....jo, det finns en turfzon där! I morse när jag cyklade hem från jobbet var zonen redan min, men gryningsljuset var så fantastiskt att jag bara inte kunde låta bli en liten omväg för att se magin igen.



Och vad gjorde jag när jag vaknat efter några timmars sömn.....tog en tur till förstås och då var inte zonen min så jag kunde ta både den och fler bilder...... näcken vid fallet såg lite frusen ut och träden var om möjligt ännu vitare av frosten.!




Och nu mot kudden, kanske bli några sidor i boken "Britt-Marie var här" lästa.

Ha en fin vecka! Kram och kärlek!

22 kommentarer:

  1. Vilka helt fantastiska bilder! Bild 1 och 2 ser ju ut som en magisk ljusshow. Förstår att folk valfärdar dit.

    "Britt-Marie var här" är den hittills bästa boken av Fredrik Backman tycker jag. Ska bli spännande att höra vad du tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår läste jag kapitlet när barnen kom på besök för att se på fotboll....stackars Britt-Marie. Men redan får jag en känsla av att Vega kommer att "mjuka upp" Britt-Marie litegrann. :)

      Radera
  2. Fantastiskt vackert, frosten på träden gör det sannerligen magiskt! Vilken tur att du tog två turer så du verkligen hann ta in allt det vackra.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besöket i gryningen var bäst, men ikväll blir det nog ett besök när det är riktigt mörkt....får se hur det ser ut då?! :)

      Radera
  3. Tack för att du tog dig dit så jag fick se dina fina bilder! Helt fantastiskt fint!
    Britt-Marie-boken är ganska charmig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är toppen! Jag har läst de andra också och hittills är min favorit "Min mormor hälsar och säger förlåt", men jag kanske ändrar mej. :)
      Kram

      Radera
  4. Underbara bilder, vintern och kylan
    kan vara riktigt vacker:-)
    Hoppas du sov gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag sov som en stock i tio och en halv timme, så nu är jag laddad för tre nätter till med patrullen! :)

      Radera
  5. Vilken vacker plats förstår att många besöker den.
    (Det ärr lustigt med småfåglarna för har vi bara viltfröblandning kommer ingen men så fort det finns jordnötter kommer de och då äts det även av viltfröblandningen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske får prova att blanda i lite jordnötter för att locka hit dem. Det är ju synd om alla solrosfrön jag köpt ska bli liggande.

      Radera
  6. Så vackert. Vintern kan vara riktig fin faktiskt och det visar verkligen du med dina bilder. Men vågar du cykla trots snö och is?
    Måndagskramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag cyklar även på vintern, men inte alls lika mycket som på sommaren.
      Kram tillbaks!

      Radera
  7. Hoppsan, det var nära ögat att jag valde liknande helgbilder! Var där och fotade på eftermiddagen och det var magiskt vackert med rimfrost och olika isformationer!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela platsen är som en saga!
      Ha det bra du med!

      Radera
  8. Vackert vintriga bilder! Kylan har sina verkligt tjusiga sidor!
    Hoppas du fått sova ikapp!
    Min favorit-Backman är "Min mormor hälsar och säger förlåt" :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är fortfarande min med! Det var en bok full av så mycket klokskaper. Tårarna trillade av olika anledningar när jag läste den, ibland skrattade jag så jag grät och ibland var den så sorglig att jag grät för det. Det var en helt underbar bok full av så mycket klokskaper....tror faktiskt att den kommer att tillhöra den lilla skara böcker jag läser om igen.
      Kram

      Radera
  9. Så tjusiga bilder! Vilket ljus!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker plats, jag förstår att man går dit och det säkerligen året om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det vackert året om.....men den senaste veckan har skönheten slagit rekord! :)

      Radera
  11. Jag kommenterade din bild på Instagram (nummer från från toppen) och måste säga att av många fina bilder jag sett från Storhusfallet den senaste veckan, tillhör dina de vackraste. Mycket fint.

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentaren hos mej! Glädje gav den mej.
    Vilka underbara vinterbilder du visar här!!

    SvaraRadera