fredag 1 januari 2016

Nyladdad

Frånvaron blev långvarig, men nu är jag här igen efter en fantastisk julledighet, som innehållit mycket trevligt umgänge med familjen. Hannas mage växer och nu är det bara en månad kvar till mitt första barnbarn kommer till världen, vi väntar allihop med spänning. Jag har också varit på besök hos grabben med stort G och han har varit här. Vi har haft det så bra med spa, god mat och vardagsbestyr! :)

Eftersom ryktet spridit sej ända till Skåne måste jag nog erkänna att jag turfat en del också. :) Ett tag ägde jag alla zoner i stan och igår lyckades jag att nästan köra över min egen cykel i Linköping. Det var ett och annat som bucklade till sej och kedjan hoppade av.....men säg den turfare som inte kan fixa en sån liten bagatell.

Nu är det snart dags att bege sej till brandstationen för en jobbarhelg med patrullen. Ett tag tänkte jag ta bilen eftersom jag gjorde en rejäl vurpa på förmiddagens turfrunda......men bestämde mej istället för att agera som en ryttare.....upp i sadeln så fort som möjligt igen! :)

Slutar här, så jag hinner titta in hos några av er innan det är dags att åka! Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram och kärlek!


9 kommentarer:

  1. Du ser, ditt rykte som "turfvärldsmästare" sprider sig som en löpeld;-)

    Härligt att läsa att du hade det riktigt bra och hann med så mycket under ledigheten. Då borde du vara laddat för en jobbhelg;-)

    Önskar dig också en riktigt god fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, börjar undra om jag inte turfar lite för mycket!;)
      Ha det fint!

      Radera
  2. Gott nytt år! Ser ut att kunna bli ett spännande år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir vad man gör det till och jag ska göra mitt bästa! :)

      Radera
  3. God fortsättning på det nya åter! Att bli mormor är något att se fram emot, kanske får du ta med dig barnbarnet på små turfingrundor så småningom!
    Ha det bra och var försiktig med markkontakt när du cyklar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ska i fortsättningen försöka hålla mej kvar på sadeln och visst kommer nog barnbarnet få åka vagn genom en och annan zon! :)
      Ha det bra du med!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning, Cissi! Tack för allt du delat med dig av under 2015 :) Ser med förväntan framemot att få läsa om dina äventyr även under 2016!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bi roligt att hänga med hos dej också! :)

      Radera