torsdag 3 mars 2016

Morgonstund

Igår när jag vaknade efter natt hade jag bokat tvättstugan och när dagen ändå var förstörd tog jag ett riktigt städryck. Fönstren blev putsade, blommorna duschade, sängen blev dammsugen och renbäddad och golven torkade. Efter fem blev det också en liten turfrunda för att jag skulle hålla mej vaken till åtminstone åtta. Sover dåligt nu igen och hade bara lyckats sova sammanlagt åtta timmar efter två nätter sen jag gick upp för skyddsombudsutbildningen i tisdagsmorse klockan sex.

Men nu är det morgon igen! Och med en god natts sömn i kroppen sitter jag nu här och myser i nytvättad morgonrock, med tända ljus, tulpaner och en kopp kaffe och ser fram emot dagen. Halv tio ska jag skjutsa svärsonen till jobbet, sen ska jag hämta yngsta dottern Elin, handla sushi och åka till äldsta dottern Hanna och lilla Ella för en riktigt lång och mysig lunch. :)

Sen väntar tre nätter i helgen, så ni lär inte höra så mycket av mej förrän det blir måndag igen. Ha nu en riktigt fin helg alla! Kram och kärlek!


9 kommentarer:

  1. Så skönt att du fått sova ut i natt, det lät jobbigt med så lite sömn! (Undrar om din "inläggsklocka" går fel, det ser lite kul ut när du skriver att nu är det morgon igen samtidigt som inlägget postats strax före midnatt!)

    Hoppas att du får bra jobbnätter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inläggklockan går fel, jag har försökt ändra det men har inte en susning om hur jag ska bära mej åt!

      Radera
  2. Fint att du tagit igen lite sömn, det är besvärligt med sömnproblem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite tungt när jag jobbar....får hoppas jag kan koppla av och sova lite bättre i helgen!

      Radera
  3. Det är ett elände det där med sömnen. Jag tyckte det var svårt att få in en bra sömnrutin när jag jobbade natt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har alltid haft lätt att sova på dagarna, men nu är det som förgjort. Jag vaknar tolv och kan omöjligt somna om igen....

      Radera
  4. Oj så effektiv du var! Så härligt när man får sån där energi ☺. Förstår om du stannar extra länge hos Ella. Nu har vi äntligen fått träffa Charles ❤. Skulle kunna sitta där varje dag och bara titta på honom. Men då ledsnar nog ungdomarna på mig. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ska han heta Charles. Så roligt att ni fått träffa honom! :)

      Radera
  5. Gott när John Blund infinner sig! Det gör susen. Kram

    SvaraRadera