fredag 10 mars 2017

Härliga långledighet

Jo, nog är det härligt att vara långledig! I onsdags kväll blev det en trevlig utekväll med en god vän. Jag var inte hemma förrän tre och det hände inte igår. Det kändes på torsdagen också, men så småningom bar det av upp till Eskilstuna för mer festligheter. G och jag tog oss en skön promenad in till stan för en liten träff med andra turfare. Det blev en trevlig kväll med god mat och ingen behöver väl undra vad vi pratade om!? ;)

På vägen hem från träffen blev det ett stopp på Biografbaren, varför inte när vi hade ledig dag bägge två på fredagen. Det är lyx att ta sej tid att sitta ner i en mysig miljö med ett glas en helt vanlig torsdag. :)


På fredagen bar det av hemåt igen. Det blev en tur till Hanna och Patrik för att lämna en extranyckel till min bil. Deras har nämligen hamnat på verkstan och eftersom vi bor så nära varandra kan vi dela på min så länge. Att lämna en nyckel kan ibland ta flera timmar! Det var mycket på gång nämligen! :)


Sen blev det en lugn fredagkväll och det var skönt! I morse orkade jag till och med upp för att fota soluppgången från min favorit soluppgångsplats, bryggan i Buskhyttan. Nu blev inte soluppgången så där vacker som den brukar kunna vara ibland, men det var ju ändå sol och det får man ju vara glad för så här års! Hursomhelst blev det en skön stund ihop med nyvakna fåglar och en termos kaffe.


På vägen hem blev det ett stopp för att handla färskt bröd till frukost på härliga Ohlssons brödbod. Det var nära att det åkte med en semla också, det borde vara förbjudet att fresta folk på det här viset. :)


Ha en fin fortsättning på helgen! Kram och kärlek!

3 kommentarer:

  1. Tänk att du går upp och fotar soluppgång när du är ledig, då ska du ju passa på att sova 😃. Kul med festligheter och lilla busfrön!

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt skönt - det där med att ta sig upp och iväg ut för att göra soluppgången sällskap med en termos kaffe! Det ska jag ta fasta på!

    SvaraRadera
  3. Nog tycker jag att den soluppgången duger bra - alla soluppgångar är guld värda!

    SvaraRadera